آئین اختتامیه و انتخاب برترین قاری، حافظ و مرتل مردمی ششمین جشنواره ملی فجر تلاوت با حضور آیت‌الله علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمیدرضا نقاشیان، ریاست برگزاری جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی و جشنواره‌های قرآنی فجر، سیدعلی سرابی، قائم مقام شورای عالی قرآن، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی ادیب یزدی، و جمعی از اساتید قرآنی، قاریان ممتاز و بین‌المللی کشور و برخی از مدیران قرآنی و استقبال با شکوه علاقه‌مندان این عرصه شب گذشته جمعه، ۲۶ فروردین‌ماه، در تالار وحدت تهران برگزار شد.

در این برنامه محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی با قدردانی از زحمات مسئولان جشنواره گفت: چند ماه قبل در قائمشهر در یکی از مراحل جشنواره حضور داشتم و امروز اختتامیه نهایی آن برگزار می‌شود و امیدواریم بخش بین‌الملل جشنواره به زودی راه‌اندازی شود.

توسعه فرهنگ قرآنی وظیفه حاکمیت است

وی ادامه داد: توسعه فرهنگ قرآنی وظیفه حاکمیت است و وزارت ارشاد مرکز این موضوع است زیرا هم معاونت قرآن و عترت دارد و هم در همه بخش‌ها و معاونت‌‌ها قرآن در دستور کار است و به صورت یک مسأله مهم دنبال می‌شود. البته رویکرد دولت و رئیس جمهور این است که برنامه‌های مهم توسط فعالان آن عرصه و به صورت مردمی دنبال شود که جشنواره تلاوت‌های مجلسی یکی از این موارد است.

از جشنواره تلاوت‌های مجلسی حمایت می‌کنیم

وزیر ارشاد با اشاره به حمایت این وزارتخانه از جشنواره تلاوت‌های مجلسی گفت: این جشنواره امروز به تکامل رسیده و مقدمات راه‌اندازی بخش بین‌الملل آن در دستور کار است و در خدمت برگزار‌کنندگان هستیم تا جشنواره به خوبی رشد یافته و در نقاط مختلف دنیا گسترش یابد.

در آئین اختتامیه ششمین جشنواره ملی فجر تلاوت از میان امین عبدی از کرمانشاه، یونس شاه‌مرادی از تهران، پارسا انگشتان و سیدمحمد طا‌هایی از مازندران، سعید عبدی از تهران، سیدجاسم موسوی از خوزستان، در نهایت و با رأی مردمی سیدمحمد طا‌هایی از مازندران به عنوان برترین قاری سال جمهوری اسلامی ایران از میان بیش از ۲ میلیون رأی و با کسب ۳۳۷ هزار و ۵۰۰ رای، نفر اول این دوره از جشنواره معرفی و تجلیل شد.

همچنین در این مراسم برگزیدگان جشنواره قرآنی لوح و قلم به ترتیب نفر اول تا سوم مجید داستانی، علی سلطانی و حمیدرضا غلام‌زاده معرفی شدند. در بخش انتخاب برترین حافظ کل قرآن کریم کشور از نگاه مردمی نیز موسی معتمدی به عنوان نفر اول و زهرا سلطان‌پور، زهرا محبی و علی غلام‌آزاد رتبه دوم را کسب کردند.

در بخش برترین مرتلان جمهوری اسلامی ایران از نگاه مردمی مهدی کرمی، امیرحسین انواری، حمید جلیلی و سیدصادق کاظمی همگی حائز رتبه اول شدند.

نسیبه کرمی‌پارسا نیز به عنوان برترین بانوی قرآنی کشور در رشته قرائت سال جمهوری اسلامی ایران معرفی شد. همچنین محمدامین کهن برترین قاری نوجوان سال کشور و عیسی مدانلو از قائمشهر مازندران عنوان برترین دبیر قرآنی کشور را از آن خود کرد.

در این مراسم برخی از برگزیدگان جشنواره، تلاوت کردند و اجرای گروه‌های تواشیح و همخوانی محراب و محمد رسول‌الله (ص) از آیتم‌های این مراسم بود.

دیدگاه ها غیرفعال است