حسینی می‌گوید: موضوع سردار سلیمانی مانند موضوعات مهمی که در تاریخ ایران وجود داشته، نه تنها امروز بلکه در آینده نیز دستمایه و الهام‌بخش هنرمندانی خواهد شد که به عرصه هنر می‌پیوندند.

 

به گزارش خبرنگار ایلنا، مستند نمایش «سرباز» به تهیه‌کنندگی بنیاد رودکی و همراهی اداره کل هنرهای نمایشی با کارگردانی حسین پارسایی که همزمان با سالگرد شهادت سردار سلیمانی به مدت پنج شب در تالار وحدت روی صحنه بود، به کار خود پایان داد.

 

سیدمجتبی حسینی (معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) یکی از چند مسئولی بود که در آخرین شب به اجرای مستند نمایش «سرباز» نشست.

 

او درباره این اثر نمایشی گفت: مهم‌ترین ویژگی این اثر این است که با باور و جان آفرینندگان و هنرمندان پدیدآور آمیخته است و این آمیختگی با جان و عشقی که درون تک تک عوامل این اثر است، بر جان مخاطب تاثیر دارد.

 

حسینی در ادامه گفت: هنرمندان برای ایده‌هایی که به ذهن‌شان می‌آید، منتظر رخدادی نیستند، بلکه آزادانه به ایده‌های خود می‌پردازند و هر هنرمندی در هر سطحی زمانی که با سوژه‌ای ارتباط عاطفی برقرار می‌کند، علاقه‌مند است که درباره آن ایده کارش را به سرانجام برساند.

 

او افزود: طبیعتاً برخی از هنرمندان در مراتب عالی‌تر و یا آزموده‌تر و با تجربه‌تر هستند و این فرصت را پیدا می‌کنند که اثری را بیافرینند که مورد اقبال بیشتری باشد و هنرمندانی نیز که در آغاز راه هنرجویی هستند، ایده‌های خود را دنبال و آثاری را تولید می‌کنند.

 

او در ادامه توضیح داد: اینکه درباره یک موضوع و مفهوم فعالان هنر و هنرمندان هماهنگی و همراهی داشته باشند تا بهترین آثار برای بهترین موضوعات ساخته، معرفی و در معرض داوری قرار گیرد، قطعا یک مسئولیت نانوشته انسانی است که نتایج ارزشمندی می‌تواند داشته باشد.

 

سیدمجتبی حسینی گفت: طبیعتاً موضوع سردار سلیمانی مانند موضوعات مهمی که در تاریخ ایران وجود داشته، نه تنها امروز بلکه در آینده نیز دستمایه و الهام‌بخش هنرمندانی خواهد شد که به عرصه هنر می‌پیوندند و آثاری را خلق خواهند کرد.

 

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: زمان پیش‌رو، یک زمان بسیطی است و حتما صاحبان استعداد و هنرمندان خلاق آینده نیز به این موضوع خواهند پرداخت چنان‌که امروز بسیاری از هنرمندان درباره قهرمانان و اسطوره‌های تاریخی ما نیز آثاری را ساخته‌اند.

انتهای پیام

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *