به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، پس از تماشای «اپرای عاشورا» ضمن اشاره به اینکه این اثر بسیار درخشان و بی‌نظیر است، عنوان کرد: زبان هنر، یاری‌رسانی برای زنده نگه‌داشتن واقعه عاشوراست و در این اثر دیدیم این واقعه، بسیار عمیق، هنرمندانه و با ظرافت بسیار به تصویر کشیده شده است.
سینا کلهر ادامه داد: از شاعران و مداحان اهل بیت علیهم السلام گرفته تا هنرمندان بخش‌های مختلف در همه‌ی دوره‌ها، باعث تداوم جریان عاشورا شده‌اند. هنر، زبانی جهانی دارد و عالی‌ترین زبان برای انتقال مفاهیم و مضامین است. زبان هنر بهترین انتخاب است تا به وسیله آن یک رویداد و جریان را درون یک کشور، یک سنت و فرهنگ تداوم بخشید و همچنین به جهانیان معرفی کرد. به اعتقاد من هیچ ابزاری بهتر و والاتر از زبان هنر نیست.
وی در پایان افزود: این اثر هنری به بهترین شکل توانسته اتفاق گفته شده را رقم بزند و لازم است که زمینه اجرای استانی اپرای عاشورا را بیش از پیش فراهم کرد. معتقدم این اثر قابلیت دارد تا با اجراهای بیشتری روی صحنه بیاید و امیدوارم این دوره اجراها، آغازی باشد تا تعداد بیشتری از مردم این امکان را داشته باشند تا از این اثر بهره ببرند.
لازم به ذکر است اجرای اپرای عاشورا که به همت بنیاد رودکی و همکاری گروه تئاتر عروسکی آران با بازآفرینی و کارگردانی بهروز غریب‌پور  روی صحنه می رود، چهارشنبه ۲۶ مرداد ماه تمدید شد و علاقه‌مندان می‌توانند بلیت آن را از طریق سامانه تیوال تهیه کنند.

دیدگاه ها غیرفعال است