معاون سازمان تبلیغات اسلامی: شنیدن آثار استاد انتظامی شانس نسل ما است

معاون سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه «آثار استاد مجید انتظامی نوستالژی دوران کودکی و نوجوانی نسل جوان است»، اظهار کرد: نسل ما این شانس را داشته که از ابتدا از این دست موسیقی‌های پخته و دقیق و صحیح بشنود.

به گزارش روابط عمومی بنیاد رودکی، محمد مهدی نراقیان در حاشیه چهارمین شب از اجرای رویداد موسیقایی «همراه با خاطره‍‌ها»، اجرای ارکستر موسیقی ملی ایران به رهبری استاد مجید انتظامی با توصیف فضای تالار وحدت در زمان اجرا گفت: مخاطبان با همه قطعات ارتباط برقرار و شاهد ارتباطی خوبی میان ارکستر و استاد انتظامی با مردم بودیم.

معاون سازمان تبلیغات اسلامی همچنین با تاکید بر اینکه مهمترین مجموعه‌ای که می‌تواند در عرصه موسیقی کشور نقش ویژه‌ای ایفا کند، بنیاد رودکی است، خاطر نشان کرد: بنیاد رودکی در حال قرار گرفتن در جایگاهی درست خود است و در حال حرکت به سمت نقش آفرینی در عرصه تولید و تبدیل شدن به عنوان مجموعه‌ای پیشرو، مولف و موثر در فضای موسیقی کشور است و امیدوارم در دوره جدید مدیریتی این فرآیند با سرعت بیشتری پیش برود.

 

پیشنهاد تعهد فرهنگی ارکستر موسیقی ملی ایران

 

ایمان شمسایی، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم با تأکید بر رسالت بنیاد رودکی در تولید آثار فاخر، پیشنهاد داد تا ارکستر موسیقی ملی ایران در همه شهرهای مختلف کشور مجدداً اجراهایی را روی صحنه ببرد.

وی در حاشیه رویداد «همراه با خاطره‌ها» با اشاره به اجرای قطعات خاطره انگیز استاد مجید انتظامی گفت: استاد انتظامی با سال‌ها تجربه، رهبری ارکستر را بر عهده داشتند و آثاری که نواخته شد همه خاطره انگیز بود و تداعی کننده فضای فیلم‌هایی بود که آقای انتظامی موسیقی آنها را نوشته‌ بودند.

وی تازگی در عین قدمت را از ویژگی‌های آثار استاد انتظامی برشمرد و خاطر نشان کرد: قطعات اجرا شده در «همراه با خاطره‌ها» انسان را تحت تاثیر قرار می‌داد. شاهد مخاطبان کاملاً همراهی بودیم که با آثار استاد آشنایی دقیقی داشتند.

وی در پایان تاکید کرد: امیدوارم شاهد اجراهای ارکستر موسیقی ملی در شهرهای مختلف باشیم و از حضور استادانی نظیر مجید انتظامی در این تورهای فرهنگی بهره مند شویم.

 

«همراه با خاطره‌ها» که شامل خاطره انگیزترین آثار استاد مجید انتظامی است، پیشتر نیز طی ۵ شب از ۱۴ تا ۱۸ آذرماه سال جاری، روی صحنه رفته بود که به دلیل استقبال مخاطبان، کنسرت «همراه با خاطره‌ها» دوباره طی ۵ شب از ۱۵ تا ۱۹ دی ماه در تالار وحدت برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام

برچسب‌ها