برگزاری مراسم نشست هشتمین جشنواره بین المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر با عنوان «سرو سیمین ۸» در برج آزادی

به گزارش روابط عمومی برج آزادی، مراسم نشست هشتمین جشنواره بین المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر با حضور مریم جلالی، معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور، مرتضی عمادی، دبیر هشتمین جشنواره صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، فرزاد هوشیار پارسیان، رئیس برج آزادی، جمعی از پیشکسوتان هنرهای صنایع دستی و  اهالی رسانه در کافه گالری برج آزادی برگزار شد.

این رویداد براساس دایره‌هایی معنایی شکل گرفته است، و انتخاب برج آزادی به‌عنوان میزبانی این جشنواره بخاطر نمادی از هنرهای معماری ایران و دارای دامنه معنایی وسیع و انرژی مردمانی که در این میدان فریاد استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را سر دادند می باشد.

کویت، ازبکستان، قطر، پاکستان، هند، لبنان، صربستان، افغانستان، ساحل عاج، نیجریه، چین، کلمبیا، تاجیکستان، مقدونیه شمالی، عربستان و تایلند شانزده کشور شرکت‌کننده در این رویداد هستند. این درحالی است که پنج هزار اثر از ۲ هزار هنرمند برای شرکت در این جشنواره ثبت نام شده‌ است.

رژه پرچم شهرهای جهانی صنایع‌دستی، اجرای مپینگ با محتوای صنایع‌دستی بر نمای برج آزادی، رونمایی از سرود صنایع‌دستی در مراسم افتتاحیه، نمایش آثار هنرمندان فعال در حرم و نمایش آثار هنرمندان خارجی و داخلی در تالارهای برج‌آزادی از موارد روز افتتاحیه هشتمین جشنواره بین‌االمللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی است.

در این نشست همچنین از تمرکز تمامی مولفه‌های توسعه، ترویج و فروش در برج آزادی طی برگزاری این رویداد و از برنامه‌ریزی به منظور برگزاری کارگاه های متنوع، مشارکت دانشجویان و دانش آموزان رشته های مرتبط، بخش ویژه هنر رضوی با عنوان «هنر در حرم» و نقش‌آفرینی و عرضه دستاوردهای شهرها و روستاهای جهانی صنایع‌دستی و استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی برای کمک به صنایع‌دستی خبر داده شد.

در پایان این نشست، موشن مربوط به جشنواره برای اصحاب رسانه نمایش و از پوستر جشنواره با حضور یکی از پیشکسوتان صنایع‌دستی و دانش‌آموزی سفالگر به‌عنوان نمادی از پیوند بین‌نسلی رونمایی شد.

هشتمین جشنواره بین المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر از ٢٧ بهمن تا ١ اسفند ماه با حضور سفرا و رایزنان فرهنگی و مشارکت ۱۶ کشور، در برج آزادی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها